Amelia Adami är väl fortfarande cool, eller?

Jag började nytt jobb igår.
När jag gled in på kontoret fullt av 20-åringar så upptäckte jag plötsligt mina grå hårstrån... Jag, som alltid stolt älskat de, började plötsligt försöka gömma de under håret som fortfarande glänser i sin mörkbrunhet. Betyder det att jag kommer stå i frisersalongskassan och bränna 800 i helgen??? Damn, vad töntig jag känner mig.

Sen undrar jag varför 20-åringar är så snygga? De är alltid så fräscha. Det spelar ingen roll om de krökat hela natten och vaknat upp i "Mr No-No's" säng fylld av ångest. De kan ändå göra en piruett utan baksmälla morgonen efter. Varför är det så egentligen? Själv, kommer jag knappt upp ur sängen om jag somnar efter tolv, no matter om rödvinet var inblandat eller ej. Jo förresten, med ett glas rödvin i kroppen måste jag (må min gud straffa mig för min tunnhet) ringa mamma om barnvakt... *Skäms!*.
Kontentan av det hela är alltså att jag precis insett att jag är MEDELÅLDERS. Woooooaaaaeeee.... SHIT (får jag fortfarande svära?), jag är nästan tant. Usch... Eller? Jag måste nog fundera på om jag verkligen tycker att det är så hemskt. Amelia Adami är väl fortfarande cool, eller? Jaaa... Jag vet inte vad jag ska skriva. Börjar plötsligt kallsvettas. Måste snacka med min sambo, det är kanske lika bra att vi återgår till sexlivet och projekterar fram ett 2-barns-familje-liv a la Svensson.
För att avsluta inlägget på ett ännu skönare sätt (och det här är enbart riktat till alla 35-plusare) så hörde jag minsann en av de där 20-åringarna igår berätta om någonting som hade hänt dagen före som inkluderade (håll i hatten) en gubbe på 35.

Viva La Vida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0