Beloved Vejer

Jag vet inte hur det kommer sig men det började för några veckor sen. Ett sms kom. Det var från Tove som vi umgicks med så ofta jag var på benen (jag var gravid) under 3,5 fantastiska månader uppe i bergen i Spanien. Hon var tillbaka. "Vad kul" skrev jag tillbaka med tårar i ögonen. Det var verkligen kul att hon var tillbaka och jag unnar henne det. Jag vill också vara där. Jag vill också äta en halvdålig tapas och dricka en härligt god taza på Bodegita där vi "bodde" om kvällarna. Jag vill promenera i bergen under solen och svettig halsa i mig flaskvatten som är köpt på supermercado. Jag vill sitta på stadsmuren och dingla med benen tills bussen mot playan kommer. Jag vill stressad hoppa ned från muren för att hinna med bussen som väntar på mig för att chaffisen vet att jag alltid är lite, lite sen. Jag vill dyka i de kalla atlantvågorna. Jag vill spela volleyboll med Salvador som alltid är en aning bättre och sen njuta av hans sköna paella. Jag vill. Jag vill. Jag vill. Sen, efter ett par dagar så kom ett mejl. Det var från Caroline i Australien. Det var bara det att hon inte var i Australien längre utan hon har flyttat till Spanien och nu var hon tillfälligt i Vejer där hon hyrde Marks hus som han har köpt tillsammans med sin tjej. Mark har ett hus där nu! Caroline är där nu! Samtidigt som Tove! Sen efter ett par dagar så kom ett till mejl. Den här gången från Sylvia som numera pluggar i Madrid. Hon skrev att hon precis ska åka till Vejer och hooka upp med gänget. Att vi saknas de. Vad kul för henne! Jag tycker verkligen det. Jag vill också dit! Sen, på facebook, får jag ett meddelande från Lisa från Grönland. Hon håller på att packa för att - åka till Vejer. Gooooooood, jag längtar dit så det skriker om det.
Ändå känns det som om jag är där. Dricker den där ölen på Bodegita tillsammans med alla de andra. Men den här gången är jag inte havandes Angelo. Den här gången sitter han på kullerstenarna och leker med en leksaksbil som han fått från underbara Concha som numera är hans lärarinna. Den här gången har vi ett eget hus i bergen med ett apelsinträd på tomten. Den här gången jobbar jag med att sälja egentillverkad sylt och marmelader från våra egna grödor... Underbara Vejer. Te Quiero muchisimo. Nos vemos pronto.

Beloved Vejer

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ser helt underbart ut!

2008-03-02 @ 12:25:53
URL: http://godisgreatbeautysalon.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja du "carrie", det är mycket som vi två ska prata om när vi ses ;0) allt från husmorstips till glamor och glitter! Hur får man till allt..Hi love u / Lill-ninis

2008-03-03 @ 18:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0