Chili

Jag är tokig i chili.
Jag vet inte varför men jag vet att jag älskar det så till den grad att det vattnas i munnen på mig när jag ser en chili.
Kanske är det min peruanska bakgrund.
Kanske är det att chili faktiskt är rätt sexigt. Den röda färgen och den heta pikanta smaken gör den lite farligt vulgär liksom. Tänk er närbilden av en chili doppad i choklad. Visst är det lite läckert?
Kontentan är i alla fall att jag behandlar min chili med en älskandes varsamhet. Jag har köpt en speciellt utvald och kriminellt dyr rottingkorg bara för mina fina chilis. De har till och med en alldeles egen lite extra speciell plats i mitt (notera mitt) kök.
Just nu, lite lagom sjukt, så sörjer jag att jag inte kan använda den som jag vill eftersom vår gryta delas med en 18-månaders kille som (har det nyligen visat sig) får röda utslag runt munnen av stark mat. 
Det finns inga ord för vad det här gör med mig?

Ja. Återstår gör bara att köpa en stor vacker bild av min chili och sätta upp på väggen. Sen får jag väl bikta mig för Dr Phil.

Och jag vet inte ens om hunken här hemma har noterat sin rival.

Cary

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0