Min mamma är en supermormor

Idag är andra dagen som jag är hemma med Lito. Han blev hemskickad från dagis i tisdags. Min mamma agerade supermormor och packade ned två burkar med hemlagad äppelmos som hon tröstade Peter med samt var barnvakt tills vi kom hem.
Jag beundrar verkligen henne.
Under hela min uppväxt bakade hon bröd, kokade saft, lemoncurd (jag stavar säkert fel), marmelad, äppelmos, svartvinbärsgelé, sylt, odlade grönsaker på landet och målade av oss. Tänk er det!
Jag försöker hinna laga middag och lyckas jag så är jag supernöjd.
Mamma däremot hade tre barn, en krävande man, jobbade med flyktingar på arbetsförmedlingen på dagtid och pluggade på lärarhögskolan på kvällstid. Jag lägger mig platt för henne. Hon vinner lätt. Vad ambitiös hon var! Så vill jag vara och jag kämpar tappert.

Varför jag började tänka på min älskade beundransvärda mamma? Jo, Idag har jag nämligen gjort en blåbärspaj med smultron och björnbär till Lito. Tror ni han ville ha den? Nej, såklart inte. Jag kan inte ens räkna hur många gånger jag försökt få honom att gilla blåbär och jag har aldrig lyckats få i honom mer än två, tre skedar. När inte ens en sockrig paj funkar... Hur gör andra mammor? Jag välkomnar varmt tips.
På tal om frågan hur andra mammor gör. Undrar ni också det nästan jämt? Jag gör i alla fall det.
Hur gör andra mammor för att inte få diarré över hela barnet inklusive en själv när man byter blöja ensam?
Hur gör andra mammor för att få i barnet pencillin efter att de kommit på spruta-ut-tricket?
Hur gör andra mammor för att få sitt barn att somna utan välling?
Hur gör andra mammor för att blöjsophinken ska börja lukta gott igen mellan påsbytesvarven?
Sista 10000-kronorsfrågan: Hur gör andra mammor för att känna sig fräscha till jobbet efter en kräk och diarré natt?
Ja, ni kan ju gissa vad Lito är för sjuk... Hahaha!!!

Skriv gärna lite kommentarer här nedan och lite husmorstips tas varmt emot.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har inga husmorstips. Inte min starka sida. Funderar på om jag verkligen kommer att fixa stormen (bebisen) som kommer på måndag, med tanke på att jag inte har en aning om vad det innebär att vara mamma.

Men i den kommande förvirringen kan jag ju alltid läsa din blogg för att få lite grepp om det hela. Det blir tips tlll mig istället med andra ord :)

2008-02-28 @ 20:27:53
URL: http://godisgreatbeautysalon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0