Kan hamburgare förändra världen?

Ja, här sitter jag med min älskade blogg framför mig.
Jag tänkte imorse att jag skulle skriva något riktigt speciellt.
Någonting stort.
Något som vänder upp och ned på er tillvaro. Till det bättre givetvis.
Någonting fyndigt men inte hysteriskt. Omvälvande men inte fånigt. Insiktsfullt men inte dramatiskt. Ja, någonting som skapar en stor förändring i allas liv. Någonting att minnas för alltid.
Och det enda jag kan tänka på är mina hamburgare som jag lagade i morse. De var så goda!!!
Mc D skapade ju en märkbar storleksförändring i USA så mina kanske kan skapa en motsatt förändring här eller hur? Hahaha... Nej, jag har inte storhetsvansinne utan försöker ivrigt hitta en ursäkt för att berätta hur jag klockan 10 i morse graciöst slängde ihop den fräscha köttfärsen (hur nu köttfärs kan vara fräsch) med den färskhackade löken. Hur jag smulade ned den saftiga fetaosten och slutligen lät de goda kryddorna vackert som löv falla ned i röran. Jag vill att ni för er inre syn riktigt ska känna doften av kryddorna som steg från mina nästintill perfekta cirklar som pyrde i pannan och bjuda er på bilden av grönsakerna som dekorerade bordet.
Sen vill jag hoppa över hur jag lite stressad nervöst ringde Tessan och frågade hur man gör hamburgare egentligen eftersom mina faktiskt (om jag nu ska erkänna det? Det tar emot...) höll på att falla isär och brännas vid samtidigt. Jag vill strunta i sanningen om att ananasen egentligen var på burk, ketchupen var konserverad och bostongurkan kanske trots allt var lite för gammal egentligen... Men babyspenaten var färsk och youghurtsåsen var hemlagad. Jag vill ju egentligen vara snabba, smarta kocken.
Jaja, det viktiga är i alla fall Peters lyckliga min över att jag äntligen lagade "äkta husmanskost". Jag tror att han är lite trött på alla mina ihärdiga försök att inspirera maten med Sydamerikanska och orientaliska inlägg... Jag är ju trots allt halvperuan.
Kanske ska göra koldolmar imorgon? Någon som har ett bra recept? Jag välkomnar alltså även recept. Det här kommer bli världen bästa sida med både recept och husmorstips! Med er hjälp så klart!

Puuuuuuusssssss


Cary


Kommentarer
Postat av: Sandra

Så Peter var inte besviken över att han inte fick köttfärs på burk till lunch alltså? :)

2008-03-01 @ 13:50:58
URL: http://godisgreatbeautysalon.blogspot.com
Postat av: Caridad

Hahaha!!! Jag tror inte han vågar jämföra min mat med burkmat. Då skulle totempålen och krigssminket snabbt dras fram ur garderoben... Caridad

2008-03-01 @ 15:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0