Kan man ge för mycket?

Jag har en fundering. Kan man ge en annan person "för mycket" av sig själv? Vad är i så fall "för mycket"? Finns det en generell regel för det eller bestäms det av givaren och/eller mottagaren. Jag låter väldigt djup nu men frågan kommer egentligen från en replik i Men In Trees på 3:an (hahaha) och eftersom jag inte har mycket annat för mig just nu (bara ikväll jag lovar. Annars brukar jag ju jämt baka, vara ute och springa, göra armhävningar eller lösa svåra sudokun så här dags. När jag inte bygger hus menar jag) så tänkte jag fundera lite över det. Och eftersom det är roligare att fundera flera stycken på en gång så bollar jag vidare tanken till er mina kära läsare. Så vad säger ni? Kan man det eller är givandet utan gränser? Puss Filosofen

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tror att givandets gräns nog går där man själv inte längre mår bra av att ge. Så länge det känns rätt att fortsätta ge så är det nog inte "för mycket". Problemet är kanske att inse när den gränsen är nådd.

2008-05-16 @ 12:23:13
URL: http://godisgreatbeautysalon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0